tag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post4032602560270470561..comments2024-01-22T21:21:10.683+02:00Comments on БІБЛЕЇСТИКА (критичний аналіз біблійних текстів): Самаритянская версия книги Второзаконие и происхождение книги ВторозакониеTaras skeptichttp://www.blogger.com/profile/11025119266014028048noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-30918519480001268542012-08-24T14:17:48.980+03:002012-08-24T14:17:48.980+03:00Замість того, щоб пошукати історичні умови для сам...Замість того, щоб пошукати історичні умови для <i>самарянської</i> книги Второзаконня, ви елегантно "з'їхали" з цієї теми.Taras skeptichttps://www.blogger.com/profile/11025119266014028048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-50270099029479453182012-08-24T13:59:51.736+03:002012-08-24T13:59:51.736+03:00Мне это напомиает вопрос про курицу и яйцо.Мне это напомиает вопрос про курицу и яйцо.Vadym Zhuravlov-Koganhttps://www.blogger.com/profile/09691837508181435869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-72464302338706020292012-08-23T14:58:42.695+03:002012-08-23T14:58:42.695+03:00Нам невідомі справжні причини будівництва храму на...Нам невідомі справжні причини будівництва храму на горі Герізім. Версії юдейських коментаторів не є надійними історичними джерелами.<br /><br />Девтерономічний збірник законів явно натякає на існуючий храм на горі Герізім. Цей храм був побудований не раніше 5 століття до н.е. Про причини його будівництва ми не знаємо нічого.<br /><br />На підставі яких аргументів ми повинні прийняти, що збірник Втор. 12-26 написаний раніше? Як він міг бути написаний раніше і навіщо? Taras skeptichttps://www.blogger.com/profile/11025119266014028048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-40856508425751214162012-08-23T13:55:23.347+03:002012-08-23T13:55:23.347+03:00Тобто, спочатку якісь невідомі будiвельники невідо...Тобто, спочатку якісь невідомі будiвельники невідомо чому побудували храм на горі Герізім.Vadym Zhuravlov-Koganhttps://www.blogger.com/profile/09691837508181435869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-90043285153621597372012-08-21T17:47:23.535+03:002012-08-21T17:47:23.535+03:00Норвезький вчений Магнар Картвейт стверджує, що са...Норвезький вчений Магнар Картвейт стверджує, що самаряни побудували храм на горі Герізім саме тому, що ця гора має дуже високий статус в книзі Второзаконня. Тобто, спочатку якісь невідомі автори невідомо чому надали високий статус горі Герізім, а потім самаряни на основі книги Второзаконня побудували там свій храм.<br /><br />Проте більш логічно припустити, що високий статус гори Герізім і постійний натяк на якесь невідоме святилище на цій горі здійснені в той час, коли храм на цій горі вже існував, а невідомі автори були прихильниками цього храму.<br /><br />Згідно результатів розкопок гори Герізім ізраїльським археологом Ісаком Магеном перші свідчення активності на цій горі датовані 5 ст. до н.е., коли тут був побудований храм Ягве. В такому випадку девтерономічний збірник законів не міг бути написаний раніше 5 ст., часу будівництва храму. І таке припущення повністю викидає всі реформи Йосії як неісторичні.Taras skeptichttps://www.blogger.com/profile/11025119266014028048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-41730949576801970602012-08-15T13:34:18.526+03:002012-08-15T13:34:18.526+03:00У цій статті Шорх робить висновок, що у 2 ст. до н...У цій статті Шорх робить висновок, що у 2 ст. до н.е. текст книги Второзаконня містив самарянський варіант виразу "місце, яке вибрав Господь" і гору Герізім як місцезнаходження жертовника. Відповідно, Шорх стверджує, що книга написана людиною, яка була прихильником культу на горі Герізім. І я з ним повністю згідний.<br /><br />Але зробивши такий висновок Шорх не поставив питання, яким чином юдейський цар Йосія проводив релігійну реформу з текстом Второзаконня, де містився прямий натяк на гору Герізім як єдине законне місце жертвоприношень? Натомість Шорх, не знаючи як його висновки будуть сприйняті науковими колами, швидко постарався адаптувати його до консенсусної моделі розвитку П'ятикнижжя. Відповідно, він здійснив стрибок у часі з 2 ст. на 600 років назад і датував створення Второзаконня 8 ст. до н.е. При цьому він прийняв консенсусну модель і адаптував до неї свої висновки. Це є його помилкою.Taras skeptichttps://www.blogger.com/profile/11025119266014028048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-88747156088946358442012-08-14T14:03:30.915+03:002012-08-14T14:03:30.915+03:00Это совсем другой вопрос, уже не текстологический,...Это совсем другой вопрос, уже не текстологический, а, скорее, исторический. Шорх пишет, что идею Альта о северном происхождении Второзакония поддержали фон Рад и Вайнфельд - весомые специальсты по Второзаконию, но, конечно, не большинство.Vadym Zhuravlov-Koganhttps://www.blogger.com/profile/09691837508181435869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-1210928171836941722012-08-14T09:06:44.359+03:002012-08-14T09:06:44.359+03:00Так. Але ви скромно промовчали про більш важливе п...Так. Але ви скромно промовчали про більш важливе питання - Девтерономічний збірник законів. Скільки вчених визнають, що він написаний не під Єрусалимський храм, а під самарянський храм на горі Герізім?Taras skeptichttps://www.blogger.com/profile/11025119266014028048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-79695680896221361252012-08-13T22:13:47.712+03:002012-08-13T22:13:47.712+03:00Мне кажется наоборот - все согласны, что Втор. 27:...Мне кажется наоборот - все согласны, что Втор. 27:4 в MT - это исправление. В критическом аппарате BHS прямо так и написано: "читай: на горе Геризим" со ссылкой на СП, vetus versio Latina и еще куда-то. Vadym Zhuravlov-Koganhttps://www.blogger.com/profile/09691837508181435869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-772234353964910950.post-5776141726661487392012-08-13T11:15:55.459+03:002012-08-13T11:15:55.459+03:00Ця публікація є важливою тим, що Стефан Шорх відкр...Ця публікація є важливою тим, що Стефан Шорх відкрито визнає, що юдейский текст книги Второзаконня є результатом корекції самарянської версії цієї книги. Більшість вчених вперто не хочуть визнати цей факт.Taras skeptichttps://www.blogger.com/profile/11025119266014028048noreply@blogger.com