05.12.10

Давид

В книгах Самуїла містяться історії про Давида, його помазання, битву з Голіафом, втечу від Саула, царювання та придворну історію царя Давида.
Але я хотів би привернути вашу увагу до уривка 2 Сам. 21:15 - 23:39.

Після опису основних подій царювання Давида в цьому уривку розповідається про інші подвиги Давида та його лицарів. В цьому уривку розповідається про те, що у филистимському місті Гат жив велетень Рафа і його сини Ішбі, Голіаф, Саф та ще один, ім'я якого не вказане. Давид у цьому уривку є керівником озброєного загону, чисельністю 30 чоловік, який бореться з загарбниками филистимлянами та єгиптянами. Давид зі своїми людьми перемагають синів велетня Рафи, причому вказано, що Голіафа убив не Давид, а його воїн Елханан, син Яаре з Вимлеєму. Далі йдуть дві пісні, що нагадують Давидові псалми. Після ним знову розповідається про інші подвиги воїнів Давида. Причому розповідається, що Давид тоді жив в твердині Адуллам, а Вифлеєм належав филистимлянам, які розмістили в ньому свій озброєний загін.

В цьому уривку події описані коротко, зовсім іншим стилем, ніж попередні розповіді, події мають казковий відтінок, масштаб подій та подвигів Давида є незначним у порівнянні з тими звершеннями які описані в попередніх главах книг Самуїла.

Більшість дослідників вважають, що цей уривок був доданий пізніше.  
Можливо, але хочу зробити одне припущення.
   
Особливість викладення матеріалу, короткі описи подій дають підстави вважати, що цей уривок є коротким переказуванням подій, описаних в якійсь поетичній книзі чи збірнику пісень. Дві пісні, вставлені в цей уривок, підтверджують це припущення. В цьому збірнику пісень історії про Давида набагато простіші, ніж в книгах Самуїла.

Давид є керівником озброєного загону чисельністю 30 воїнів (в книгах Самуїла - 600 воїнів). Він зі своїми людьми бореться з окремими ворогами, а не з величезними арміями (як розповідається в книгах Самуїла). Давид проживає в фортеці Адуллам, а не а Вимлеємі, оскільки це місто належить филистимлянам. В цій книзі велетня Голіафа убив Елханан, син Яаре з Вифлеєму, а не сам Давид. Події, описані в цьому збірнику пісень, суперечать історіям книг Самуїла та не могли бути написаними після написання самих книг. Тобто, пісня про перемогу воїна Елханана над Голіафом не могла бути написаною після існування історії про перемогу над Голіафом самого Давида. Пісні про загін Давида у кількості 30 чоловік не могли бути написані після історій книг Самуїла, в яких стверджується, що Давид керував озброєним загоном кількістю 600 чоловік. Навіщо у 20 разів зменшувати кількість людей Давида? І навпаки, збільшення у 20 разів кількості людей Давида має сенс, якщо ви хочете підвищити роль Давида, зробити його "соліднішим" та "авторитетнішим".
    
Події, описані в невідомому збірнику пісень та переказані в уривку 2 Сам. 21:15 - 23:39, є раннім етапом розвитку історій про Давида. Тобто, історії про Давида розвивались поступово. Спочатку це були прості історії про розбійника-патріота, потім історії розвивались. Давид поступово перетворювався у великого воїна, керівника війська Саула, царя великої держави і т.д. Створювались нові історії, нові подвиги, такі як перемога на Голіафом, військові перемоги над всіма своїми ворогами. 
Завоювання Давида
На карті представлені військові перемоги Давида, як вони описані в книгах Самуїла до нашого уривка. Порівняйте масштаб цих подій з масштабом подій, переказаних в уривку 2 Сам. 21:15 - 23:39.

Підведемо підсумок. З усіх історій про Давида, про які розповідається в книгах Самуїла, найдревнішими є історії, які були описані у невідомому збірнику пісень та переказані в уривку 2 Сам. 21:15 - 23:39. В цьому уривку Давид є керівником невеликого озброєного загону, який бореться з загарбниками филистимлянами та єгиптянами. І проживає він у фортеці Адуллам, а не у Вимлеємі. 

Я не знаю, існував Давид насправді, чи ні. Але історії про нього, описані в книгах Самуїла, є результатом літературної творчості багатьох поколінь поетів, писарів і богословів.
    

2 коментарі:

  1. Анонім06.02.11, 02:27

    Ти меня удивляеш своей наивностю, а что ты сделаеш с розкопками и какие доказательства у тебя против науки, ведь они то доказивают существование могущественной страны во время царя Давида!

    ВідповістиВидалити
  2. Ізраїльські археологи на протязі 10-15 останніх років опублікували велику кількість статтей та книг, в яких доводять вигаданість історій про Об'єднану монархію Давида і Соломона. Вони стверджують, що на протязі 13-9 ст. до н.е. Єрусалим був маленьким поселенням і не міг бути столицею великої держави. Будівництво великих ізраїльських міст належить не Соломону, а царям Ізраїля Омрі (Амврій) й Ахаву. А перші монументальні будівництва в Єрусалимі(палац, стіни) були здійснені лише у 8 ст. до н.е.
    В цьому питанні дані археології суттєво протирічать Біблії.

    ВідповістиВидалити